Dla fotografa filmowego, Chrisa Raphaela, żaden dzień nie jest podobny do drugiego. Jednego dnia wykonuje ujęcia na pustyni w Afryce, a drugiego dostosowuje światło podczas sesji w paryskim metro. W pracy wykorzystuje też różne aparaty. Chris używa trzech aparatów Sony Alpha A7R III, dzięki którym zawsze jest przygotowany na wszystko. Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj dalej...

Blog Chris Raphael

I cięcie!

W produkcji telewizyjnej i filmowej wszystko dzieje się bardzo szybko, więc fotograf musi być zawsze gotowy. Aparat Alpha A7R III ma specjalne ustawienia pamięci dostępne za pośrednictwem funkcji 1, 2 i 3 na przełączniku wyboru trybu. Chris wykorzystuje je, aby szybko dostosować się do zmieniających się okoliczności. "Dzięki tej funkcji aparatu mogę szybko dostosować się zarówno do pracy w oświetleniu naturalnym, jak i w małym, ciemnym studio z lampami lub nawet do działania z długim czasem otwarcia migawki".

Blog Chris Raphael

Cisza na planie

Gdy kamery są uruchomione, fotografujący muszą być niewidoczni i niesłyszalni. "Nic nie może rozpraszać uwagę aktorów i innych pracowników na planie" - mówi Chris. ''Największymi zaletami aparatu Alpha A7R III są tryb pracy bez zakłóceń Noise-Free Photography i przechylny ekran, który pozwala mi schować się za główną kamerą i tworzyć kompozycje bez żadnych szumów lub konieczności wchodzenia w pole widzenia aktorów".

Blog Chris Raphael

Szybki i czuły

"W większości przypadków na planach zdjęciowych jest dość ciemno. Reżyserzy lubią tak pracować w dzisiejszych czasach", mówi Chris. "Muszę więc pracować z ustawieniami wysokiej czułości, takimi jak ISO 4000 lub 5000, jeśli naprawdę jest to naprawdę ważne zdjęcie i szybki obiektyw". Na szczęście, α7R III generuje niewielkie szumy przy wysokich ustawieniach czułości ISO. Obiektywy Sony z mocowaniem E w torbie aparatu Chris mają szybki obiektyw z dużym otworem przysłony, np. 35 mm f/1,8, 55 mm f/1,8, 85 mm f/1,8 i 24-70 mm f/2,8.

Blog Chris Raphael

Ostrość

Ostry jak brzytwa, spokojny i dokładny fokus jest bardzo ważny dla fotografów, zwłaszcza podczas fotografowania w słabym świetle. Ale dzięki hybrydowemu autofokusowi w α7R III łatwiej jest skupić się na obiekcie i zachować ostrość. "Możliwości AF są niesamowite, i to jest to, czego potrzebujesz, ponieważ nie masz drugiej szansy" - mówi Chris. "Podczas pracy z bardzo dużymi wartościami przysłony, detekcja oczu jest naprawdę przydatna; w przeszłości, być może cztery na dziesięć ujęć było dostatecznie ostrych, teraz jest ich osiem, dziewięć, a niekiedy nawet wszystkie."

Blog Chris Raphael

"W pracy muszę dostosować się do różnego oświetlenia, zmieniającej się akcji. Raz robię zdjęcia portretowe, raz krajobrazowe" - mówi Chris. "Z tym aparatem szybko nadążam za zmianami, nie tracąc ani chwili, co jest kluczowe. Firma produkująca film wydaje miliony, żeby wszystko szło zgodnie z planem. Dlatego musisz być zawsze przygotowany, aby fotografować celnie, dyskretnie i profesjonalnie. Nie możesz stracić żadnej szansy na dobre ujęcie!"

Blog Chris Raphael

Chris jest ambasadorem Sony Europe Imaging. Więcej jego prac można zobaczyć na www.sony.nl/alphauniverse

 
Chris Raphael

Chris Raphael

Sony Europe Imaging Ambassador

"Chris Raphael, ambasador Sony Europe, ma bogate doświadczenie fotograficzne. Rozpoczął pracę 30 lat temu w Londynie, jako młodszy fotograf w największej na świecie agencji fotograficznej specjalizującej się w sporcie. Tam poszerzał swoje umiejętności, fotografując podczas ważnych wydarzeń sportowych, takich jak np. Igrzyska Olimpijskie. Cztery lata później zrobił kolejny krok w swojej karierze i został fotografem studyjnym. Wszystkie te doświadczenia i miłość do filmu przywiodły go w końcu na plan filmowy, gdzie tworzy najlepsze kadry."